Linux Mint 13 MATE İlk İzlenimlerim

Uzun bir süredir Linux Mint 12 kullanıyordum. Bu zamana kadar da bana herhangi bir sıkıntı yaratmadı. Linux Mint 13'e geçmeyi bir süre ertelememin nedeni Linux Mint 12'de hem MATE'nin hem de Cinnamon'un bir arada bulunmasıydı. Bugün kararımı MATE'den yana kullanarak, dosyalarımı başka bir diske taşıdıktan sonra kurulumu gerçekleştirdim.


Gözüme çarpan şeylerden ilki, daha kurulumun ortalarına gelmeden DVD'deki dosyaları bilgisayara kopyalamaya başlaması oldu. Önceki sürümlerde veya diğer dağıtımlarda ilk önce kurulum aşamalarında istenilen bilgileri girerdiniz. Bilgileri girdikten sonra da kuruluma başlanırdı. Bu yönden kurulum işlemi biraz daha hızlandırılmış.



Her yeni kurulumda olduğu gibi hızı çok iyi hissediyorsunuz. Bir çok GNU/Linux dağıtımında, her sürüm bir önceki sürümden daha hızlıdır. Linux Mint 13'te de bu hız kendini farkettiriyor. Bunun dışında arada işim düştüğünde GIMP kullanıyorum. GIMP, Photoshop benzeri bir program. Linux Mint 13'e GIMP 2.6 sürümü yüklenmiş. Programın açılış hızı da artmış. Söyleyecek kötü/olumsuz bir şey bulayım diyorum ama henüz göremedim.

Yine olabildiğince sorunsuz bir sistem hazırlanmış. Size de bu sistemi kullanmak kalıyor. :)

Güncelleme: Linux Mint 13'te farkettiğim bazı şeyler oldu. Klasörlerde gezinirken arka plan koyu renkteydi. Arka planı beyaz yapılmış ve gri-beyaz renklerin ağırlıkta olduğu bir sistem ortaya çıkmış. Ayrıca en sık kullandığım programlardan biri olan Liferea da çok sağlıklı bir şekilde çalışıyor. Yazı boyutları küçültülmüş ve daha şık bir görünüm kazanmış. Özellikle bir RSS'i "Öğeleri Okundu İşaretle" dediğinizde bir süre bekletiyordu. Bekleme süresi inanılmaz derecede hızlanmış. Programın açılışı da bir o kadar hızlandı. Bununla birlikte bir güzel şey daha dikkatimi çekti. Beni takip edenleriniz biliyordur. Asus Eee PC 1005HA netbook kullanıyorum. Bildiğiniz gibi netbooklarda 720p video izlemek zor hatta kimi zaman imkansız. Takılma problemi çok fazla oluyordu. Yeni sürümle birlikte 720p videoları rahat bir şekilde izliyorum. Hatta 10bit olan 720p videoları çok ufak bir takılmayla (bu takılma videoyu izlemenize engel olacak kadar değil) izleyebiliyorsunuz. Linux Mint 12'de 10bit olan videoları izlemek imkansızdı. Şunu bir kez daha anladım ki GNU/Linux dağıtımları ile sisteminizi, deyim yerindeyse son damlasına kadar kullanabiliyorsunuz. Sırf bunun için bile GNU/Linux dağıtımları kullanılmalı.

5 Yorumlar

  1. Cinnamon ile birazcık sorun yaşayınca arkadaşlar Mate kur dediler ama kuramadım maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mate kurulumunda ne gibi bir sorunla karşılaştınız? Nerede problem yaşadınız?

      Sil
  2. Naçizane bir öneri: Yorum için kelime doğrulama olmasa çok daha iyi, yorum yapmak isteyeni bile caydırıyor. Hem ben hiç işe yaradığını görmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneriniz için teşekkürler. Yorum sistemini değiştirebilirim. Ayrıca Facebook yorum kutusu da eklemeyi düşünüyorum ki dileyen o şekilde daha rahat yorum yapabilsin.

      Sil
  3. Ubuntu Debian'ı aldı güzel kurulumu ve kullanışı basit herkese hitap eden bir sistem yarattı.
    Mint Ubuntu'yu aldı ve daha da iyi bir sistem yarattı, iyi derken sıradan kullanıcılar açısından.
    Şu anda Arch üzerine yoğunlaştım ama Mint'i de takip ediyorum, sanırım bunun yaygınlaştırılması için Linux olayını bilen arkadaşlar biraz daha çaba arcaması gerekiyo.
    Tabii ki Windows'u yabana atamayız, evet şu an Windows'u neredeyse hiç kullanmiyorum ama Windows olmasaydı zannedersem Linux ta olmazdı.
    Her şeyde olduğu gibi burada da bir evrim yaşanmakta ve her yönü ile belli ki bu yarışta Özgür yazılım galip gelecek ve bir gün herkes Özgür yazılım kullanacak.
    Geçiş yapmak isteyenler rahatlıkla geçebilir ve tüm sorunları için bir çözüm arayabilir ve istediğinde yardımcı olacak birileri muhakkak bulunur.

    Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski